czwartek, 26 lipca 2012

Mąka sojowa

Jak zrobić mąkę sojową?
Znalazłam 3 sposoby, pierwsze dwa pochodzą z http://www.nsrl.illinois.edu/nutrition/multimedia/At%20Home%20soy%20flour.pdf

Sposób 1:
- woda
- soda
- suche ziarna soi

1. Gotowanie: na 1 szklanke soi zagotować 5 szklanek wody. Do bulgoczącej wody dodać szczyptę sody i dopiero potem wrzucić ziarna. Gotować na wolnym ogniu 20-25 min. Przepłukać w zimnej wodzie.
2. Suszenie: ziarna rozprowadzić po blasze do pieczenia i suszyć w piekarniku nagrzanym do 95*C przynajmniej przez godzinę, mieszając raz na jakiś czas. Ziarna można również suszyć na słońcu przez 2-3 dni.
3. Mielenie: Suche ziarna zmiksować w blenderze lub zmielić w młynku.


Sposób 2:
- soja
- woda
1. Ziarna namoczyć przez 8 godzin.
2. Piec w piekarniku rozgrzanym do 175*C przez 15 minut. Potem zamieszać i piec jeszcze 10 minut co jakiś czas mieszając.
3. Ziarna wrzucić do blendera lub młynka i przerobić na mąkę.


Sposob 3:

- Ziarna ugotować, wysuszyć i zmiksować.


Ja zrobiłam mąkę według metody pierwszejUżyłam 250ml soi (215g) i otrzymałam ok 350ml (190g) mąki.

Tak! Mąka sojowa jest fascynująca
(Przynajmniej według Groszka, który zapewne by ją zjadł, gdybym go nie odciągnęła siłą :))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz