niedziela, 5 sierpnia 2012

Seitan - przepis podstawowy

Już raz robiłam seitan, wypłukiwanie skrobi z 2kg mąki zajęło mi 2,5 godziny.
Tym razem postępowałam według innego przepisu, który okazał sie bardzo efektywny: zrobienie seitanu z niecałych 4kg mąki zajęło mi około godzinę, i wyszło ok. 1,4kg glutenu.
Sekretem szybkiego wypłukiwania się skrobi okazuje się zalanie kulki ciasta wodą i odstawienie na kilka godzin.
Oto link do oryginalnego przepisu: http://www.eatingrules.com/2011/10/how-to-make-seitan/



Potrzebne będą:
-mąka pszenna, zawierajaca ponad 10% białka
-woda

1. Z mąki i wody zagnieść ciasto jak na pierogi.
2. Do miski z ciastem wlać tyle wody, aby je przykryła i odstawić na noc.
3. Wylać wodę i wlać świeżą. Ciasto trzeba ugniatać, aby wypłukać skrobie. Woda zabarwi sie na mleczno-biały kolor.
4. Raz na jakiś czas wymieniać wodę. Gluten jest gotowy, gdy woda nie ma mleczno-białego koloru.

Po tym etapie gluten podzielilam na mniejsze kawałki i zamroziłam.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz